Vegan Boksör Ünsal Arık: "Hiçbir Canlı Öldürülmek İçin Dünyaya Gelmedi"



Geçtiğimiz günlerde dünyaca ünlü boksör Ünsal Arık, vegan olduğunu duyurdu. 

Uzun süredir vejetaryen olan profesyonel boksör Ünsal Arık, Twitter hesabından artık vegan olduğuna dair bir içerik paylaştı. Sporcuların vegan beslenmesinin zorluğuna dair önyargıları olanların, fikirlerini değiştirecek Ünsal Arık ile vegan olması üzerine konuştuk.



Ünsal, Berlin'de yaşadığınızı ve profesyonel boksör olduğunuzu biliyoruz. Almanya'da mı doğup büyüdünüz? 
Şu an yaşadığım şehir Nürnberg ama idmanlarımı Berlin'de yapıyorum. Doğrudur, Almanya'da doğup büyüdüm. 

Hayvan hakları ile nasıl tanıştınız? Aile veya yakın çevrenizin vejetaryen olmanızda bir etkisi olmuş muydu? 
Vegan olmamın en çok büyük nedeni köpeğimdir, Oskar. Beni her gün kayıtsız şartsız sevmesi buna neden oldu. Çevrem şu an çok anlayışlı değil ama ben de zaten bunu çevrem için değil hayvanlar ve daha sağlıklı beslenmek için yapıyorum.

Bir süredir vejetaryendiniz. Kısa süre önce ise vegan olduğunuzu duyurdunuz. Bu değişimde itici güç ne oldu acaba? 
Veganlığa çoktan beri ilgi gösteriyordum ama henüz çok bilgim olmadığı için bir süre vejetaryen beslenmenin ve bu süreçte bilgilenmenin benim için daha doğru olduğunu düşünmüştüm. Çok okudum ve çok araştırdım ve hayvan eziyetine artık göz yummak istemiyorum. İnsanlar, protein için et gerektiğini sanıyor ama tanrım bize gereken her şeyi vermiş ve ben de herkese göstermek istiyorum. Bir sporcu vegan yaşayabiliyorsa, bunu herkes yapabilir. Hiçbir can öldürülmek için dünyaya gelmedi. 

Almanya'da vegan yaşamın kolay olduğunu düşünüyor musunuz? Türkiye ile kıyaslayınca ne gibi farklılıklar ortaya çıkıyor?
Almanya'da vegan yaşamak bana göre Türkiye'den daha kolay; çünkü birçok markette vegan yemek ve ürünler bulunuyor. 

Hayvan Haklarını Ringe Taşıyacak

Veganlığı yalnızca beslenme biçimine indirgemediğinizi sosyal medya paylaşımlarınızdan biliyoruz. Ringe çıktığınızda hayvan hakları konusunda bir farkındalık yaratma düşünceniz var mı? 
Evet, gelecek maçlarımda bir logo taşımayı düşünüyorum. İnşallah yakında vegan bir organizasyon büyükelçi olmamı ister. Bu görevi seve seve yaparım.

Spor hayatınız, yaşam biçiminiz kadar politik duruşunuz ile de dikkat çekiyorsunuz. Veganlığı politik açıdan nasıl konumlandırırsınız? 
Vegan olan insanların genellikle kalpleri temiz ve sevgiyle doludur. Türkiye'de şu an hükümetin başında olan insanlar, insanlıktan uzak olduğu için veganlıkla karşılaştıramıyorum :) 

Ünsal Arık Kimdir? 

Ünsal Arık, 1980 yılında Almanya'da dünyaya geldi. Profesyonel boksör ve hayvan hakları savunucusu olan Arık, boks kariyerinden önce Fenerbahçe altyapısında futbol oynuyordu. 
Arık, sporcu kimliği ile birlikte iktidar karşıtı sözleri ve eylemleriyle de sık sık gündeme geliyor. 





Yorum Gönder

0 Yorumlar